Automobilka Audi nabízí v řadě Q (offroad, SUV) trojici modelů. Porovnejme z hlediska designu Audi Q7, Q5 a Q3.
Audi Q7 je ze skupinky vozů nejstarší (2005), představuje odlišné estetické pojetí od obou modelů. Nejnovější Q3 se od středně velkého Q5 odlišuje typickými rysy soudobého trendu Audi, který ovlivnil zejména čelní masku chladiče, jež se zříká jednoduchosti a experimentuje s tvarem šestiúhelníku. Velikostní rozdíly jsou mezi všemi třemi modely výrazné. Nejvýraznější jsou přirozeně mezi Q3 a Q7, přičemž větší model je o celých 701 mm delší, než kompaktní vůz.
Audi Q3 tvoří nejmenší automobil třídy SUV firmy Audi. Jde o vůz, oficiálně představený letos v Šanghaji, který je konkurencí například pro BMW X1, z hlediska mainstreamové oblasti je model sokem pro Volkswagen Tiguan. Čelní partie reprezentují nejnovější tvarový styl Audi. Jednotná maska chladiče či pokusy o kreativní ztvárnění optiky světlometů jsou již řadu let etablovány. Dominantou čelní partie je zmíněná maska, jež je ohraničena šestiúhelníkem. Zpestřením jsou linky, plynoucí od A-sloupků přes kapotu a ústící v dolní části nárazníku. Poměrně tradiční proporce, vynikající při bočním pohledu na karoserii, jsou ozvláštněny zadní části profilu. Zde dochází k výraznému sklonu, který evokuje styl automobilů karoserie kupé.
O třídu větší model Audi Q5 se oficiálně představil v roce 2008 na autosalonu v Pekingu. Jde o autentického zástupce středně velkých SUV, jehož oponenty jsou BMW X3, Mercedes-Benz GLK či Volvo XC60. Podstatným rozdílem v porovnání s Q3 je ztvárnění masky chladiče. Namísto šestiúhelníkového tvaru je u většího SUV k vidění čistý tvar se zaměřením na jednoduchost. A zatímco stěžejní linky kapoty přecházejí do spodní části přídě přes světlomety, u Q5 tyto útvary plynou vedle jejich vnitřní strany. I zde se však pracuje s optikou světlometů, ačkoli u Q5 je kladen důraz na samostatné bodové diody, oproti plynulým pásům v případě Q3. Profil již není tak sportovní jako u předchozího modelu. Podstata tvarů je založena na pravidelnosti a věrnosti tradicím, což mimo jiné dokládá sklon zadního skla, který není tak intenzivní jako u Q3. Čistota a nekomplikovanost tvarů je zde na vyšší úrovni.
Model Q7, největší SUV značky, které bylo představeno v roce 2005 ve Frankfurtu. Audi Q7 je průkopníkem designu pro modely SUV značky Audi. Stěžejním rysem vozu jako celku je mohutnost, která je znát ze všech úhlů pohledu. Příď je vysoká a na její muskulatuře vyniká dominantní prvek designu Audi, jednotná maska chladiče. Mohutnost vyniká i při pohledu na profil, kde je nejvíce patrná výška přídě a její kolmost. I přes facelift je zde cítit starší tvarový trend značky, jehož součástí je rovná, přímá linka, protínající bok modelu a navazující na horní linku zadních světlometů.