Model Audi A3 Sportback bude mít premiéru na autosalonu v Paříži. Automobilka však již nyní odhalila sadu fotografií tohoto pětidveřového vozu.
Novinka jezdí na platformě MQB, kterou sdílí třeba s novým Golfem a dostane ji i nová Octavia. A3 Sportback je teď o asi 90 kg lehčí než minulá generace a samozřejmě se zaměří na snížení spotřeby a emisí. V základním uspořádání mí objem 380 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel pak až 1220 litrů.
Základ tvoří motor 1.6 TDI se spotřebou 3,8 l/100 km, který dotlačí Audi A3 Sportback na stovku za 10,9 sekundy a rozjede ho na 194 km/h. Mnohem zajímavější je ale dění kolem motorů 2.0 TDI. Dvoulitrový diesel je k dispozici ve dvou verzích. Slabší má výkon 150 koní, točivý moment 320 Nm a spotřebu 4,6 l/100 km. Stovku umí za 8,4 s zlvádne 213 km/h. Silnější verze má pak výkon 184 koní, točivý moment 380 Nm a i když je na stovce za 7,4 s a rozjede se na 232 km/h, spotřebu má jen 4,3 l/100 km.
Benzínové motory zastupuje nová generace přeplňovaných čtyřválců TFSI. Základní motor 1.2 TFSI o výkonu 105 koní a točivém momentu 175 Nm je lehčí a spotřebuje 4,9 l/100 km. Zajímavější je určitě nový motor 1.4 TFSI, který má hliníkový blok a je o 21 kg lehčí než minulá verze. Výkon 122 koní a točivý moment 200 Nm zůstávají, ale zlepšila se spotřeba na 5,3 l/100 km. Na stovku se Audi A3 Sportback 1.4 TFSI dostane za 9,3 s a umí 203 km/h. Čtrnáctistovka dorazí i ve verzi s vypínáním válců. Má výkon 140 koní, točivý moment 250 Nm a spotřebu jen 4,7 l/100 km. Stovku přitom zvládne za 8,4 s a rozjede se na 213 km/h.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Na vrcholu je motor 1.8 TFSI s výkonem 180 koní a točivým momentem 250 Nm. S převodovkou S-Tronic udělá stovku za 7,3 sekundy a maximální rychlost je 232 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,6 l/100 km. Dorazí také i Audi A3 na plyn s výkonem 110 koní a v roce 2014 očekávejme i plug-in hybrid. Samozřejmě se ale můžeme těšit i na sportovně pojaté verze S3 a RS3, které uvidíme během dvou let.