U Audi se rozhodli po šesti letech ukončit výrobu šestiválce 2,7 TDI. Dnes ho již nenajdeme v nabídce dieselových motorů u modelu A6, řada A5 se ho vzdá při faceliftu, který bude představen na frankfurtském autosalonu, a stejný osud postihne při faceliftu spojení A4 2,7 TDI – nejspíš příští rok na jaře. Ve všech jmenovaných modelech zaujme místo tohoto agregátu podladěný třílitr – 3,0 TDI s parametry 150 kW a 400 Nm.
Změna je to ale nejspíš dočasná. Je zřejmě jen otázkou času, kdy Audi v tomto výkonovém spektru nasadí špičkový čtyřválec. Tento trend nastolil Mercedes s motorem 250 CDI (150 kW, 500 Nm), BMW bude od podzimu prodávat dvoulitr 25d (160 kW, 450 Nm). Motor 2,7 TDI plnil od roku 2005 úlohu základního šestiválcového turbodieselu a také nejsilnější vznětové motorizace vyráběné s pohonem předních kol. V modelech A4 a A6 nahradil šestiválec 2,5 TDI, do limuzíny A8 ani do žádného z Volkswagenů se 2,7litr na rozdíl od předchůdce nedodával. Při příchodu na trh se mohl šestiválec osazený vstřikováním common-rail pochlubit 132 kW a 380 Nm, od roku 2008 do současnosti dosahuje 140 kW a 400 Nm.