Modernizované Audi R8 se představí již brzy

Nových úprav designu se v letošním roce dočkala modelová řada Audi R8. Premiéru bude mít na dlouho očekávaném pařížském autosalonu. Modelový rok 2013 bude ve znamení sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a nové vrcholné verze s označením V10 Plus.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

V případě exteriéru představují největší změnu nové hlavní světlomety a koncové svítilny z LED, jim sekundují lehce upravené nárazníky, vstupy a výdechy vzduchu, maska chladiče a kruhové koncovky výfukového systému. V interiéru se odehrály jen drobné změny, které se týkají mimo jiné provedení grafiky přístrojového štítu a pádel řazení pod volantem. K dispozici budou nové materiály čalounění v čele s jemnou kůží Nappa, kterou lze mít na sedadlech, výplních dveří i stropě.

Pohonné jednotky verzí R8 4,2 FSI a R8 5,2 FSI jsou beze změn. To znamená, že 4,2litrový osmiválec disponuje i nadále výkonem 316 kW (430 k) při 7.900 min-1 a točivým momentem 430 Nm od 4.500 do 6.000 min-1. Desetiválec i nadále poskytuje z objemu 5,2 litru výkon 386 kW (525 k) při 8.000 min-1 a točivý moment 530 Nm při 6.500 min-1. Zásadní novinkou je pro obě motorizace nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Osmiválcové R8 s ní akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. S desetiválcem zrychlí R8 z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jede maximálně 314 km/h.

Zároveň s modernizovanými R8 4,2 FSI a R8 5,2 FSI se představilo i nové vrcholné provedení V10 Plus. K jeho pohonu slouží 5,2litrový desetiválec s výkonem 404 kW (550 k) a točivým momentem 540 Nm při 6.500 min-1. Vedle mírně zvýšeného výkonu se R8 V10 Plus od standardních R8 liší i novým nastavením podvozku a důkladným odlehčením. Se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic R8 V10 Plus akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosahuje maximální rychlosti 317 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 12,9 l benzinu na 100 km. S manuální šestistupňovou převodovkou má zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s, jede maximálně 319 km/h a spotřebuje 14,9 l paliva na 100 km.