Elektrické Audi R8 se stává nejrychlejším sériovým elektromobilem

Nejrychlejším sériovým elektromobilem na Severní smyčce Nürburgringu se stal model Audi R8 e-tron. Varianta R8 totiž objela okruh za osm minut a 9,099 sekund. A kdo byl řidičem auta? Závodní jezdec Markus Winkelhock.

Vůz byl na Nordschleife pomalejší o více než 20 sekund, než desetiválcové Audi R8 V10. Tyto exempláře jsou totožné se sériovými vozy. Ty na trh dorazí již na konci roku. Ovšem rozdíl je tu v rychlosti, protože Audi R8 V10 má maximální rychlost 250km/h. Model R8 e-tron bude jezdit nejvíce 200 km/h. Vítěz letošní čtyřiadvacetihodinovky na Nürbrugringu objel trať se zapnutým omezovačem rychlosti na hodnotu 200 km/h.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Jeho nejlepší čas činil osm minut a 26,096 sekundy. Sériové R8 e-tron nakonec použije dva elektromotory, jeden na každé nápravě, oba generují výkon 230 kW a točivý moment 820 Nm. Z 0-100 km/h vůz zrychlí za 4,6 sekundy. Elektromotory svoji energii čerpají z lithium-iontových baterií o kapacitě 49 kWh, které jsou uloženy ve středovém tunelu a v prostoru mezi kabinou a zadní nápravou. Akumulátory jsou navíc dobíjeny během brzdění. Dojezd automobilu dle automobilky činí 215 kilometrů.

Karoserie je tak jako u výchozí R8 vyrobena převážně z hliníku, najdou se tu ale i prvky z karbonem vyztužených kompozitů (CFRP). Elektrická R8 tak váží 1.780 kilogramů. Pro srovnání, pohotovostní hmotnost osmiválcové R8 činí 1.635 kg. Winkelhock pak o samotném R8 e-tron tvrdí, že díky nízkému těžišti a rozložení hmotnosti, kdy je více váhy na zadní nápravě, automobil přináší mnoho sportovních kvalit. Pilot si rovněž pochvaloval vysoký točivý moment, na druhou stranu byl překvapen tím, jak je auto tiché.