Audi nyní představuje starý nový model A6. Nejde o vylepšení stávající verze, nýbrž o nově vyvinutý vůz. Novinka nabízí jak sportovní schopnosti, tak komfort.
Vůz používá hybridní konstrukci kombinující hliník s vysokopevnostní ocelí a ve srovnání se svým předchůdcem zhubl o 30 kilogramů.
Stejně jako větší modely A8 a A7 může mít i A6 malou plošku rozeznávající písmena a číslice, na niž píšete prstem při zadávání cílů do navigace nebo čísel telefonu. S počítači má ale A6 společného více. Třeba automatická převodovka spolupracuje s mapami navigace a nepřeřadí na vyšší stupeň, když se auto blíží k pomalejší zatáčce. Audi A6 je navíc jedním z nejprostornějších aut své třídy.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Kromě standardního odpružení nabízí hned dva snížené podvozky a adaptivní pneumatické pérování. Vůz má příplatkové vzduchové odpružení a obří, dvacetipalcová kola, která jej dokonale prověří. I s tak nízkými pneumatikami je auto překvapivě komfortní, přitom sebejisté v zatáčkách. Pomáhá mu vyspělý pohon všech kol a také další příplatek – za zadní diferenciál, který pod plynem tlačí auto do zatáček přenesením větší síly na jeho vnější zadní kolo.
Řízení má nyní elektrický posilovač a je opravdu precizní, ale působí stále trochu synteticky. Navíc do něj nepříjemně zasahuje příplatkový asistent udržení v jízdním pruhu, kupodivu nevypínatelný.
Tohle auto bylo stvořeno k rychlému pohodlnému cestování, jež zvládá výtečně. Je tiché i s naftovým motorem, který Audi skvěle utlumilo.
V Česku se nejlépe prodává A6 s třílitrovým turbodieselem, nyní spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řadí rychle i hladce a umí využívat masivní točivý moment motoru 500 Nm dostupný již od 1400 otáček. Tato kombinace nabízí rychlé cestování při rozumné spotřebě kolem sedmi nebo osmi litrů.