Automobilka Audi nyní pracuje na důležitém vývoji, který by měl posunout výkon i účinnost na vyšší úroveň. Významný posun pro společnost znamená elektrické biturbo.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Jednou z novinek je elektrické biturbo. Audi nedávno uvedlo svůj první dvojitě přeplňovaný turbodiesel, a to A6 3,0 TDI o výkonu 230 kW, který má jedno větší a jedno menší turbodmychadlo. Na testovacích stolicích v Neckarsulmu už ale běží 3,0 TDI s nově řešeným přeplňováním. Motor si ponechává klasické turbodmychadlo roztáčené proudem výfukových plynů. K němu přidává ale ještě menší kompresor poháněný elektromotorem. Elektrické turbo se nachází za intercoolerem.
Jeho chvíle přichází v nízkých otáčkách, kdy konvenční turbodmychadlo dává jen malý tlak. V tom případě se otevře klapka na druhý kompresor, který mírně stlačený a vychlazený vzduch stlačí ještě více. Výhodou tohoto řešení je ještě rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách. Zároveň je systém relativně kompaktní – na pohled vypadá téměř stejně jako produkční 3,0 TDI biturbo. Elektrický pohon kompresoru přitom nemá vliv na spotřebu paliva.
Elektromobily Audi by se měly dostat do prodeje v roce 2014. Automobilka vyzkoušela už několik různých koncepcí, se sériovou výrobou se nakonec počítá u Audi A3 e-tron. Brzy na to přijdou plug-in hybridy na základě modelů A4 a Q7. Momentálně v Mnichově probíhá testování elektrického A1 e-tron. Městské mini má jako hlavní pohon elektromotor s výkonem 75 kW, který stačí pro ujetí 50 km. V případě, že se baterie vybijí, připojí se malý Wankelův motor, který z objemu 254 cm3 dává 15 kW.
Nyní se rozbíhá vývoj nové koncepce nazvaná Dual-Mode Hybrid. Pohon v tomto případě tvoří dva elektromotory, zážehový motor a jednostupňová převodovka. V rychlostech do 55 km/h stačí k pohonu elektromotor s parametry 85 kW a 250 Nm. Ve vyšších rychlostech nastupuje tandem druhého elektromotoru (50 kW, 210 Nm), který současně slouží jako startér a alternátor benzinového motoru 1,5 TFSI. Jedná se o přeplňovaný tříválec, který vznikl „useknutím válce“ od 2,0 TFSI. Výsledkem je 95 kW a 200 Nm. Systém o celkovém výkonu 130 kW by měl na elektřinu ujet 90 km. Až do 130 km/h hraje za normálních okolností prim elektrický pohon, teprve poté přebírá hlavní úlohu spalovací motor.