Automobilka Audi slaví. Z výrobních linek ji totiž za 33 let sjelo pět milionů vozů s pohonem všech kol. To vše díky modelu Quattro.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Je to třiatřicet let, co vsadilo Audi na pohon všech kol a evidentně šlo o velmi dobrý krok. Technika pohonu všech kol debutovala u automobilky v roce 1980 v legendárním modelu Audi quattro.
Dnes Audi nabízí v prémiovém segmentu asi nejširší paletu automobilů s pohonem všech kol: Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad a všechny modely S a RS se dodávají výhradně s pohonem quattro, pro všechny další modelové řady ho Audi nabízí na přání. Touto technikou se trefila do černého. Zájemců je stále dost a navíc, zůstávají věrni. Jsou zkrátka spokojeni.
Audi tedy vyrobila pětimiliontý vůz s pohonem všech kol. Jubilejním automobilem se stal bílý model Audi A6 Allroad 3.0 TDI, který sjel z montážní linky výrobního závodu Audi v Neckarsulmu.
Quattro se stalo za uplynulých třiatřicet let fenoménem. Pokud se například Jeep etabloval jako typický zástupce offroadů do takové míry, že je „džíp“ dnes často používám jako označení pro jakékoli robustní auto s terénním charismatem, tak quattro dnes supluje velice často označení pohonu všech kol obecně. A to je dobrá vizitka.