Automobilka Audi nabízí na trhu třetí generaci modelu Audi A8 již od roku 2010. Ukončení výroby v plánu určitě není. V současné době se v médiích začínají objevovat spekulace o možném nástupci. Společnost by jej měla představit na přelomu let 2016-2017.
Automobilka plánuje u čtvrté generace řady A8 opustit celohliníkovou konstrukci skeletu karoserie, která je přitom pro tento model tradiční. Nově by měla být použita hybridní hliníková konstrukce, která by obsahovala i vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály. Další porušení tradic značky Audi má představovat použití nové platformy MSB. Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol. Vývoj této platformy má na starosti Porsche a kromě Audi A8 ji mají využívat i nové generace Bentley Continental a Porsche Panamera.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Tato nová platforma má mít výrazně nižší hmotnost než současná platforma MLB s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol, na níž stojí současné A8. Opuštění celohliníkové konstrukce a nástup verzí s pohonem zadních kol sice Audi A8 přiblíží konkurentům v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7, ale zároveň tak ingolstadtská vlajková loď přijde i jistý druh výjimečnosti, který měla díky hliníkové konstrukci a řešení pohonu.
Než se dočkáme zcela nové generace podstoupí ta současná minimálně jednu výraznější modernizace. Ta by se měla odehrát počátkem příštího roku a přinést mimo jiné zvýšení výkonu u vznětového osmiválce 4,2 TDI i zážehového 6,3litrového W12.