J&T Banka provedla výzkum zaměřující se na vozy, které si oblíbili čeští dolaroví miliardáři. Nejvíce mají radí značku Audi. Někteří přiznali sympatie i k vozům Škoda. Hlavním cílem výzkumu bylo zjištění, jak se chovají Češi ke svému majetku vyšším než milion dolarů.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Součástí průzkumu byla i otázka týkající se oblíbených automobilových značek. Na 16 % českých dolarových milionářů si oblíbilo automobil značky Audi, 15 % dává přednost Mercedesu-Benz. Na prvních místech se objevily automobilky, které primárně nabízejí vozy pro každodenní jízdu – třetí skončilo BMW, čtvrté až páté bylo Volvo a Porsche, které už dávno nenabízí jen sporťáky, ale také SUV Cayenne a luxusní liftback Panamera.
Respondenti uvedli, že od aut žádají hlavně kvalitu, spolehlivost, účelnost a komfort. Snaha ohromovat pro ně není tolik důležitá. Renomé značky se ale stává společenskou nutností. Jeden z respondentů uvedl, že na golf musí jezdit Lexusem. Škoda skončila v oblíbenosti na sedmém až desátém místě, společně s Ferrari, Jaguarem a Toyotou. Volkswagen se mezi nejlepšími neobjevil, v oblíbenosti ho předběhly například i značky Honda, Lexus, nebo Saab.
Do průzkumu se zapojilo 106 respondentů. Data byla sbírána pomocí dotazníku a individuálních hloubkových rozhovorů. Průměrný věk zpovídaných milionářů byl 47 let, nejmladšímu bylo 30 let, nejstaršímu 69 let. Mezi respondenty bylo jen pět procent žen. Dvě třetiny zpovídaných byli podnikatelé, 15 % byly osoby samostatně výdělečně činné, 14 % se označilo za zaměstnance.
Průzkum ukázal, že pokud česká značka dosahuje stejné kvality jako zahraniční, 64 % zpovídaných jí dá přednost před značkou cizí. Mezi českými značkami mezi milionáři bodují ty, které mají dlouholetou tradicí a které se dokázaly prosadit i v zahraničí.