Audi Q7 3,0 TDI pokračuje dál

Model Audi Q7 3,0 bude na trhu minimálně dva roky. A to i přesto, že budoucí varianta tototo vozu se již testuje. První generaci společnost rozhodně nenechá bez povšimnutí. Pro USA je nově pod kapotou nový třílitrový turbodiesel.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Zatímco původní verze silnějšího třílitru nabízela 171 a novější 176 kW, nyní pod kapotou najdeme agregát známý například z Porsche Cayenne. Ten dává 180 kW (245 k) a na všechna kola se díky standardně montovanému osmistupňovému Tiptronicu přenáší až 550 Nm, například první varianta měla jen 500 Nm. Kombinovaná spotřeba dle evropských norem činí pouhých 7,4 l/100 km. Americká metodika EPA uvádí v dálničním režimu o litr více, ve městě pak 12,4 l/100 km, dle ní klesla konzumace nafty oproti předchozí pohonné jednotce asi o 12 %. Nutno dodat, že nové jádro vozu váží o 25 kg méně.

Americké ceny začínají na 52.895 dolarech, což v současnosti odpovídá částce přes 1,11 milionu korun. Nás budou zajímat ty české, které startují na 1.415.200 Kč. U nás se tento model ovšem prodává již od loňska. Příplatková výbava obsahuje například sound systém Bang & Olufsen, navigační nadstavbu systému MMI s připojením na internet Audi Connect a dvojici obrazovek pro zadní pasažéry.

Zajímavé je i srovnání prodeje Q7 s turbodiesely za mořem a u nás. Ano, i Američané přicházejí TDI na chuť, dosud tvořily 40 % tamního odbytu. V České republice je to samozřejmě mnohem více, jen za první polovinu roku 2012 je zvolilo 127 zákazníků, zatímco benzinové motory jen tři. To znamená 97,7 % ve prospěch nafty.